שפה היא בעצם מערכת מוגדרת של סמלים, כללים או חוקים שבאמצעותם ניתן להעביר מסרים בעלי משמעות. בדיוק כמו שפת הדיבור, שפת גוף, שפת הסימנים. בכל שפה ניתן להבחין בכללים שלה, בחוקים ובפרמטרים שחוזרים עליהם (או הפוך: נמנעים מהם). כך בדיוק בשפה ויזואלית: גם כאן יש כללים וחוקים וחזרתיות.

הכללים שחוזרים על עצמם בשפה ויזואלית צילומית הם בעיקר: קונספט, צבעוניות, מסרים, קומפוזיציות, פרופס ובעצם כל דבר שבא לידי ביטוי ויזואלי על גבי התמונה. הדגש כאו הוא על חזרתיות ושימוש קבוע בחלק או בכל הפרמטרים, מדי פעם או תמיד.



איך יוצרים בקלות שפה ויזואלית צילומית?

ערכים

הבסיס ליצירת שפה ויזואלית צילומית נכונה למותג שלכם הוא קודם כל לחשוב, ואז להכין רשימה של ערכי המותג. לדוגמא: ערכים של מעצבת אופנה: מינימליזם, אסתטיות, פשטות וקוים נקיים.



צבעוניות

בחירה של 3-5 צבעים אשר יהיו הבסיס לכל (או רוב) הצילומים. גם בחירה בצבעוניות מונוכרמטית או צבעוניות מוגזמת שכוללת את כ-ל הצבעים יכולה לעבוד אם יש התאמה לאופי המותג (מעצבת שרשראות צבעוניות מאוד לדוגמא).


קונספט

כדאי שהקונספט יתאים לערכים מהרשימה שהכנתם. אם בחרתכם כערך ״מינימליזם״ צרו קונספט מינימליסטי לצילומים שכולל רקע מינימליסטי, מעט פריטים בפריים, צבעים שקטים ועוד. אני מציעה לחבר 2-3 קונספים שיצרו יחד שפה הרמונית שלמה.


אחידות / תבנית קבועה

תמונה אחת נהדרת עם קונספט מצוין ומסרים המעבירים את ערכי המותג זה מעולה. אך אפקט ה״שפה״ לא יבוא לידי ביטוי. הקפידו לצלם מאותו סט שבניתם מספר תמונות בזויות שונות ובקומפוזיציות משתנות. התמונות שתצלמו בסט הזה יצרו אחידות מסויימת גם אם תחליפו את אובייקט הצילום בכל תמונה: הרקע חוזר על עצמו, כך גם הקונספט, המסרים והערכים.

התמונות הנפלאות צולמו (בטלפון נייד!) בסדנא one on one על ידי אילנה המדהימה. אילנה היא מעצבת מוכשרת ובעלת המותג KAMA. כל הפריטים היפים מיוצרים בישראל ובכמויות קטנות ובעבודת יד מדוייקת.

מה אתם אומרים? הצלחנו ליצור שפה ויזואלית צילומית?


השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.