הגעתי עם חברה לסופשבוע קצר בבירה ההונגרית הקפואה. החלטנו מראש שאנחנו בעיקר משוטטות ונהנות מהעיר, בלי רשימת אתרי חובה ובלי לסמן ״וי״ על שום דבר. התמקמנו בדירה מקסימה, ממש שתי דקות הליכה מהבזיליקה, ובעצם מכל המקומות המרכזיים של העיר, ומלבד פעם אחת, לא השתמשנו כלל בתחבורה ציבורית. כך יצא, שרוב היום שוטטנו, בלי תכנון מראש ובלי יעד מסוים, פגשנו עיר מדהימה ביופיה, תוססת וידידותית, זולה מאוד, אוכל טעים וחיי לילה עשירים. כחודש לפני החגים, העיר כבר מקושטת ומוכנה לסנטה קלאוס, עצי אשוח בכל מקום, אורות צבעוניים, חלונות ראווה באדום וירוק ואווירה חגיגית בכל מקום.

 








Andrassy Avenue  - שדרות אנדראשי

אחד הרחובות היפים בעיר. בתוך שדרת עצי שלכת מדהימה, בינינים יפים, המון חנויות של מעצבי על, שרק ההתבוננות בחלונות הראווה שלהם מרוקנת את הארנק, בתי קפה קלאסיים של אירופה הישנה וגם כאלו מעודכנים ותוססים, מסעדות מקומיות שברובן מגישים מרק גולש חריף, בית אופרה מרהיב, והרבה שיק ואווירה. 

Callas Cafe קפה קאלאס

ממש ליד בית האופרה נמצא מלון במבנה מפואר ובו בית קפה (וגם מסעדה) אולד פאשן, עם עוגות מקומיות והרבה גינונים. המסעדה משמרת את המסורת ההונגרית אך מציגה סגנון מעודכן ואלגנטי,  ונקראת כשמה של זמרת האופרה הפופולארית ביותר לאחר מלחמת העולם השנייה מריה קאלאס. באווירה מצוחצחת של מפות לבנות, מלצרים מעונבים ושולחנות שיש קלאסיים, באמת שהרגשנו שם קצת אריסטוקרטיות. 

Callas cafe & restaurant

Anderassy 20 Budapest

 










לשמחתי ולהפתעתי הרבה, הסתבר כי בבודפשט קיימת סצנת עיצוב ואמנות שהולכת ומתפתחת בצעדי ענק. העיר מלאה חנויות מעצבים, גלריות, מתחמי עיצוב ובוטיקים של אמנות ועיצוב מקומי מרענן. אם מוותרים על המותגים הרגילים ברחובות התיירותיים העמוסים, ניתן למצוא בקלות סגנון אחר, שופע בסטייל וטוב טעם.  בחנות הראשונה שביקרתי בה, מצאתי את מפת מרכז העיר, עליה מסומנים רק נקודות ציון של עיצוב ואמנות. הכי כיף!

החנות הראשונה, שהיא בעצם מיני רשת עירונית נקראת Mono fashion, בה ניתן למצוא בגדים, תיקים, מוצרי נייר ופריטים לבית, בצבעוניות מונוכרמטית, וכולם תוצרת של מעצבים מקומיים (כולל את הברנדים NUDE ו MONO), טווח המחירים נע בין סביר מאוד ליקר מינוס, אך רוב הפריטים איכותיים, מיוחדים ומצדיקים את התמחור.

Mono art and design

Kossuth lajos utca 12

 

Mono fashion

Kossuth lajos utca 20

 

Nubu Flagship store

Andressy utca 13

 

Nubu mom park

Alkotas utca 53 






Vicky Barcelona

הרובע היהודי התגלה כאיזור בילויים אטרקטיבי ביותר. המון ברים, מועדונים, מסעדות טרנדיות (סוףסוף מצאנו סושיה). בערב הראשון הגענו לבר טאפסים ספרדי שנקרא ויקי ברצלונה, vicky barcelona, המנות מעולות, האווירה צעירה, השירות היה מעל ומעבר, בכל ערב ישנה הופעה חיה בשעה שמונה, שתורמת רבות לאווירה הכללית, הדי ג׳י הגיע מקובה, המוזיקה סוחפת, כל כך נהננו והגענו בכל ערב, מסתבר שלא סתם הרגשנו בבית, בעל המקום ישראלי! אנחנו לא הזמנו מקומות והסתדרנו, אבל בעמוד הפייסבוק שלהם הם ממליצים להזמין. המנות המומלצות שלי הן: קרוקטים של פלפלים, סלט כרובים עם רימונים ואגוזים, פריטטה עם תפוחי אדמה וארטישוק, וגם הגבינת מנצג׳ו מעולה! וכמובן, הרבה יין!

Vicky Barcelona

Dob utca 16

PSTR STORE חנות בגדים

ממש לא רחוק מויקי ברצלונה, במרכז הרובע היהודי, נמצאת חנות בגדים מגניבה, קצת שונה מהקולקציות של הרשתות הגדולות, כל הפריטים שראיתי שם מיוחדים ממש, דברים שאין בשום מקום אחר. בנוסף הם מחזיקים תיקי קנקן בצבעים שונים למכורות לדבר, תיקים ונעליים. לחנות שני סניפים קרובים אחד לשני יחסית. שווה ביקור.

Dohany utca 16

Rumbach sebestyen utca 6

 

חנות עיצוב/גלריה/קפה PRINTA

בהמשך הרחוב (Rumbach sebestyen utca) במספר 10, נמצאת החנות שהכי אהבתי בביקור כאן. המקום הוא בעצם בית מלאכה/סטודיו למיחזור, בו מעצבים ויוצרים קולקציות בגדים, תיקים, פרינטים, כלים ועוד, כולם על טהרת המיחזור ובמהדורות מצומצמות. גם התיקים מעור נעשים משאריות של בגדי עור, הפרינטים מודפסים על נייר ממוחזר, והשמלות נתפרות משאריות בגדים. החנות נמצאת בחלל מקסים ומעוצב, מלא בהשראה, ובשעות הבוקר ניתן לראות את היוצרים בפעולה. במקום פועל מיני בית קפה והמוכרות אדיבות ומסבירות פנים. אני נשארתי בחנות משהו כמו שעתיים, ואם לא היינו ממהרות לויקי ברצלונה, הייתי נשארת שם עוד.

Rumbach sebestyen utca 10

 










ואיך אפשר בלי שוק כריסטמס, ערמונים ועץ אשוח? ברחוב ואצי (הרחוב התיירותי ביותר, נדמה לי, בבודפשט) התחיל ב 10.11 שוק תוסס ובו דוכני עץ מקושטים, בעיקר מתנות ואוכל. 









כמה דברים נוספים:

העיר מלאה בחנויות יד שנייה. אני פחות מתחברת, אבל לחובבות הז׳אנר ההנאה מובטחת!

ואצי אוצה (התיירותי למדי) מלא בחנויות. האווירה שוקקת, הרחוב באמת יפה. אבל איך אגיד זאת בעדינות? החנויות לא ממש  מעודכנות. גם הרשתות הגדולות zara ו h&m מציגות פריטים מאוד מיושנים, ולדעתי, לא את הקולקציות העכשיווית שיש בשאר  הרשת. שאר החנויות נחמדות, אבל מאוד מאוד רגילות, ואפילו די משעממות. 

ברובע היהודי ישנה מסעדה הנקראת שפינוזה. יש שם אוכל ביתי מסורתי, כמובן גולש, אבל גם דגים וסלטים. להפתעתנו נתקלנו      בתפריט במנת חמין/טשולנט ישראלי. לא טעמתי, העדפתי להשאר נאמנה לחמותי.

יש בעיר כמה קניונים. לא נכנסנו אליהם, העדפנו אויר צח וקריר.

בשדרות אנדרשי יש חנות ענקית של הרשת הכל כך אהובה עלי cos. משום מה, אולי הקור בחוץ? אולי החימום יתר בפנים? לא גרמו לי למדוד שום דבר ובטח לא לרכוש. באמת מוזר מצידי.

אין בעיר סניף של יוניקלו.

 

 

5 תגובות

  1. דוד ארוון

    וואוו, עושה חשק!
    והתמונות אליפות!!!

    מחכה לפוסט הבא שלך.

  2. ורד ארזי

    גיגי
    נהנתי מאוד לקרא את הפוסט..הרגשתי שאני ממש משתתפת טיול..התמונות מהפנטות!

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.