ארבעה ימים בבירה האיטלקית הקפואה, לאחר ימים של שלג כבד שלא נראה בעיר כמעט עשרים שנה, הקפיאו לי את האף ואת הידיים, אך חיממו לי מאוד את הלב. הגעתי עם אחיותיי הנהדרות לארבעה ימים לרומא, בלי תוכניות ספציפיות וללא שום כיוון מה אנחנו הולכות לעשות שם. התמקמנו במלון דירות קטן ומגניב ליד המדרגות הספרדיות, ומשם יצאנו למסעות שיטוטים רגליים בעיר המקסימה הזאת, והמאוד מאוד קפואה. ובכן, כראוי לעיר איטלקית שיקית ומעודכנת, חלונות הראווה היו עוצרי נשימה, גם של מותגי העל וגם של הבוטיקים הקטנים והלא מוכרים, הפיאצות והסימטאות הצרות הם ממש תאווה לעיניים, ועל הקפה והאוכל האיטלקי כבר נאמר הכל.

 






אולי בעצם לא הכל, הנה כמה המלצות על מקומות קצת אחרים ששימחו אותי מאוד וגרמו לי להרגיש לכמה רגעים איטלקייה אמיתית:

ETABLI - RESTAURANT CAFE BAR

איטבלי, מסעדה קטנה ומקסימה עליה המליץ לנו פאביו, בעל הדירה בה התגוררנו, כשביקשנו הכוונה לארוחת בוקר איטלקית קלה. המקום נמצא בסימטא יפה וטיפוסית בבניין בן 400 שנה ממש ליד פיאצה נאבונה, וכל הדרך אליה מלאה אופי ועניין. המסעדה מציעה ארוחות בכל שעות היום, תוצרים מהמאפייה שבמקום, ובערב בר יין, קוקטליים ומנות איטלקיות מסורתיות. המקום נעים וחמים, הקפה מעולה והאוכל מצוין! לארוחת ערב, מומלץ להזמין מקום מראש. 

Vicolo delle vecche 9/9 a ROME

tel: 39 06 97616694

info@etabli.it

www.etabli.it








VIA COLA DI RIENZO - שדרות ויה כולה די ריאנזו

אם תגיעו לאיזור הותיקן, ותבהלו מהתורים הארוכים, הרחובות מסביב ישפרו את הרגשתכם באופן מיידי. רחובות עצומים מלאים בבתי קפה, מסעדות, חנויות מרהיבות וגלריות. הכל כמובן מלא בסטייל איטלקי משובח. כאן מצאתי את החנות של המותג האיטלקי  O BAG, וקניתי לי סוף סוף שעון. 

O BAG

רשת חנויות איטלקית המתמחה בעיצוב אישי של פריטים מחומר סיליקוני צבעוני ורך: תיקים, שעונים, צמידים ועוד. בקולקציית השעונים קיימים מעל 150 עיצובים שונים הכוללים מנגנונים בנפרד ורצועות בנפרד, מהם ניתן לשלב אין ספור וריאציות צבעוניות, אופנתיות ושמחות, וזאת בהתאם למצב הרוח ולבגדים. הבעיה היחידה היא שקשה מאוד לבחור, ההיצע מאוד גדול וכמעט כל השילובים שניסיתי, מקסימים.  המחירים סבירים מאוד, הפריט הרביעי חינם, כך שכדאי מאוד לרכוש שעון ורצועות נוספות להחלפה. מנגנון וארבע רצועות ב 41 יורו. 

בעיר יש כמה סניפים, אני הייתי בסניף קטן ב VIA COLA DI RIENZO, וכמובן, ניתן לרכוש גם באתר שלהם.

O BAG

Via cola di rienzo 210 Rome

https://www.obag.it/

 








שוק האוכל EATALY

מתחם בן 4 קומות הכולל בתוכו חנויות של מוצרי מזון מתוצרת איטליה, גבינות, ירקות ופירות, יינות, מסעדות ובית ספר לבישול. נמצא במרחק מה ממרכז העיר, כדאי לקחת מונית או מטרו שמגיע עד פתח המתחם. המסעדות במקום מציעות אוכל מקומי פשוט וטעים, והשיטוט במתחם מעורר חשק לחזור הביתה ולבשל ארוחה איטלקית ולפתוח בקבוק יין. המסעדה בקומה הראשונה מציעה מגוון של פיצות מדהימות, מהטובות שטעמתי, עם מגוון תוספות אינסופי וטעים טעים. בקומה השנייה יש כמה דוכנים שמוכרים ארנצ'יני, כדורי אורז מטוגנים בציפוי פריך, עם מילויים שונים, כדאי לנסות את כולם. 

ל EATALY סניפים רבים באיטליה כולה, ומסתבר שגם בעולם. מומלץ מאוד. 

Piazzale XII Ottobre 1492 - 00154 Rome
Metro B - Piramide stop
 

https://www.eataly.net/it_en/shops/rome

 










CONTAINER 16 
EMPORIO LIBRERIA

חנות לחובבי מוצרי קפה וגאדג'טים למטבח. כמו מוזיאון קטן של כלים יפים בעיצוב איטלקי משובח. המחירים מאוד יקרים אבל ראויים לפריטים האיכותיים שנמכרים שם. מומלץ מאוד לחובבי הבישול, במקום נמכרים מוצרים של מותגים איטלקיים, סירים, מחבתות, ספלי קפה ותה ועוד. שתי קולקציות מדהימות של כלי מטבח נמכרות כאן. האחת:

HYBRID COLLECTION

כלי קרמיקה בהשראת סין העתיקה, הנראים כמו פסיפס של כלים שבורים שחוברו יחד, פשוט צבעוני ומרהיב.  מסוג הכלים שאפשר רק להסתכל עליהם, לא לגעת כדי שלא ישברו, ובטח לא לקנות. יקר מאוד מאוד. 






קולקצייה נוספת ונגישה יותר מבחינת עלויות, של מעצב בריטי:

KEITH BRYMER JONES

אוסף של כלי קרמיקה למטבח, בעיקר ספלים לקפה, עליהם מודפסות מילים בצבעים רכים, אך בעלי משמעות חזקה. ברגע של מגלומניות קלה, רכשתי לי שני ספלים: DIVA ו ARTIST. עדיין לא הוצאתי אותם מהשקית, מקווה שיהיה לי האומץ.






via della scrofa 16 ROME

 

ואיך אפשר איטליה בלי חלונות ראווה?










כמה דברים נוספים:

רחוב VIA DEL CORSO הנחשב לרחוב הקניות המרכזי של העיר, שם האווירה מאוד שוקקת, מלא בחנויות של מותגים אך לא רק, אבל החנויות השוות באמת מסתתרות ברחובות צדדיים באיזור המדרגות הספרדיות, הותיקן ופיאצה נאבונה. 

כמעט בכל מסעדה או בית קפה גובים דמי עריכת שולחן, סך של 2-3 יורו לסועד, ובמלונות גובים מס של כ 4-5 יורו לאדם ללילה. 

המוניות בעיר זולות יחסית, אם אתם 2 אנשים ומעלה, כדאי לקחת מונית ולא מטרו או אוטובוס. התשלום בסופו של דבר כמעט זהה.

בשוק קמפיו דה פיורי מוכרים תוצרת מקומית, ירקות, פירות, פסטות וממרחים שונים. כדאי לרכוש שמן כמהין, ממרח ארטישוק וממרח פטריות.

הגלידרייה המאוד מוכרת, GIOLITTI (יש כמה סניפים, אחד מהם ב VIA UFFICI DEL VICARIO 40) מוכרת גם עוגות פאי קטנות, ששרדו את הטיסה חזרה לארץ והיוו משלוח מנות פורימי משמח מאוד. 







4 תגובות

  1. נטלי

    היי דגנית את כותבת מקסים ונהניתי לקרוא, האם תוכלי לכתוב את שמו של בית הדירות ברומא? תודה רבה, ומחכה לקרוא עוד רשמים

  2. נטלי

    היי דגנית תודה על המענה המהיר. מסקרן אותי להבין את השהות בשני מלונות שונים באותה נסיעה. איך כדאי לחלק את הזמן?

  3. דורית

    היי, כיף לקרוא וליהנות מהצילומים שלך. אני בעוד 3 שבועות ברומא, אם יש לך המלצות נוספות, עיצוב, קולינריה, ועוד, אשמח לשמוע ממך.
    תודה רבה

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.