חשופה – פרוייקט הצילום של איילת לנדאו

חשופה פרוייקט הצילום של איילת לנדאו 

לפני כמעט שנתיים, קצת לפני גיל 40, בדיוק כשהקמטים והשערות הלבנות החלו לבצבץ, הגיעה אלי איילת לנדאו הצלמת למסע קצר בן כמה שעות, בו תיעדה אותי לפרוייקט הצילום שלה "חשופה". איילת נכנסה אלי הביתה (וגם ללב) עם חיוך גדול וניצוץ כחול בעיניים, חמושה במצלמה, עדשות והמון כשרון וקסם אישי. בפגישתנו הלא ארוכה היא הביטה בי, הקשיבה, הכילה ובעיקר תיקתקה ותיעדה רגעים פשוטים שלי, בסביבתי הטבעית, בחדר העבודה, בסלון, על המיטה ואפילו על הרצפה!  בלי הוראות בימוי, עם המון רוך ואהבה. התמונות, לדעתי כמובן,  מושלמות!


בימים אלו, נמצאת איילת בתהליך של הוצאת ספר הצילומים לאור. הספר ייקרא "חשופה" ויאגד בתוכו חלק גדול ממפגשי הצילום שנערכו בשנתיים האחרונות. וכך כותבת איילת על הפרוייקט:

"באוגוסט 2014 יצאתי למסע צילום שפתח בפניי צוהר אל העולם המרתק של הפוטותראפיה, טיפול באמצעות צילום היו אלה ימי מלחמה של קיץ לוהט וחרדה גדולה ואני נזקקתי, ככל הנראה, לחיבור אנושי. לנחמה של יחד. צילמתי נשים, בבתיהן ובמקומות משמעותיים עבורן. לאורך שנתיים פגשתי יותר משבעים נשים. התוודעתי לסיפוריהן, לכאביהן ושמחותיהן, ליומיום שלהן.  תוך כדי המסע התוודעתי גם אל עצמי, למדתי אותי כפי שלמדתי אותן. הבנתי כי כאשר אני מצלמת אישה, כל אישה, אני בעצם גם מצלמת אותי. היא-אני ואני-היא. לאורך התהליך העליתי אתר אינטרנט ודף פייסבוק אשר הציגו צילומים נבחרים שאושרו לפרסום על יד המצולמות עצמן.

במקביל למסע הצילום סיימתי את לימודי התואר השני בטיפול באמנות ובהתבסס על תיאוריות מתחום זה, פיתחתי אט אט טכניקה טיפולית משלי בה המטפלת מצלמת מטופלת. שיטה זו מבוססת על רעיונות מעולם הטיפול הרגשי הדינאמי, הפוטותראפיה והטיפול באמנות. זהו קמפיין ההדסטארט שלי. אני מאמינה שהפרויקט הזה שלי הוא מופלא וחשוב (כן, חשוב!) ומאד רוצה שיגיע לכמה שיותר א/נשים.  אני מאד מקווה שבעזרתכם האדיבה והנדיבה אצליח להגיע לעוד ועוד קהלים שיתאהבו בפרויקט "חשופה" ובספר לפחות כפי שאני מאוהבת בו.

מוזמנים לצפות בסרטון קצר ובו תצלומים מהפרויקט. אני, כמובן, כבר בין התומכים. 

 




השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.