לילי כהן פרח-יה מציגה תערוכה חדשה:  "בלונדיניות גם בוכות"

אוצרת: טלי בן נון

עמותת מקום לאמנות - קריית המלאכה, רחוב שביל המרץ 6 תל אביב

פתוח לקהל הרחב

נעילה: 23.12.2017

אישה זקוקה ל"חדר משלה", מרחב ממשי ומטאפורי, מקום בטוח ומפרה, בן ניתן לנתץ כל טאבו או מיתוס כובל, את התכתיבים ואת הציפיות והקולות מבחוץ. את העבודות של לילי כהן פרח-יה, ניתן לקרוא בו זמנית ככאלה, שלא רק שנולדו "בחדר שלה" אלא שהן עצמן מתפקדות כחדרים קטנים שלה ומשלה, בשפתן המצחיקה, הפרועה והקוראת תיגר על סדרים מוכרים.

ציור הוא המדיום המרכזי המזוהה עם היצירה האמנותית של כהן, והוא נפרש על מצעים שונים: נייר, קנבס, דיקט, קרטון ועוד, וחומרים שונים: אקריליק, שמן, ספריי, צבעי מים ועוד. מתוך מנעד ציורי מגוון זה, התערוכה מבקשת לנסח צירוף עדין בין עבודו רישום-ציור על נייר, לבין אובייקטים קרמיים קטנים, כולם מהשנתיים האחרונות, מלבד שלושה הדפסים שכהן יצרה בשנות השמונים, בתחילת דרכה כאמנית.


שם התערוכה "בלונדיניות גם בוכות" כורך יחד את הקלישאה החבוטה לצד עוקצנות סרקסטית. תגובת נגד אינסטינקטיבית לאמירות שוביניסטיות נוסח "יפה וטיפשה" או "תהיי יפה ותשתקי". הסאב טקסט המקופל בכותרת לוחץ כאן על כפתורי ההפעלה של הצופה האוטומטי. 

״מאד הייתי רוצה שהמבקרים בתערוכה ירגישו. זוהי סוג של קריאה לרגש, כל רגש. אני מרגישה שהצופים מטיילים איתי יחד בראשי הקודח, מציצים במחברות שלי, במחשבות ובהרהורים, ומטיילים איתי בממלכת הפנטזיה״ אומרת כהן, ״ברור לי גם שהחיבור הוא יותר מהכיוון הנשי .התערוכה מאד נשית, הדימוי המרכזי, הצבעים, המשפטים, ההצבה.״ 

לדבריה, התערוכה מדברת על נשים, אמהות, נשיות, בגרות והתבגרות, וזאת בשילוב של ביקורת וצעקה, אך ממקום בוגר ולא מתריס, שכולל הומור עצמי. התערוכה אמנם נשית אך מכוונת לשני המינים.

לאחרונה הציגה תערוכת יחיד בירד אמנות באינסטנבול, ובקרוב תציג פרוייקט נוסף ״הכנסת אורחות 2״, אותו יצרה יחד עם שרי גולן. במסגרת הפרוייקט תזמין כהן ארבע יוצרות מתחום האמנות, לעבוד עימה בסטודיו שלה במשך חודשיים, וזאת תוך כדי דיאלוג בניהן. כל עבודותיהן יוצגו בתערוכה אותה תאצור גולן. 
 


צילומים: יובל חי

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.