תערוכה חדשה: XX – חודרות את המעטפת

תערוכה חדשה בבית אריה קלנג באשדוד

אוצרת התערוכה: אנוק יוסבשוילי

פתיחת התערוכה: יום חמישי 16.3.2017, בשעה 19:30

תאריך נעילה: יום חמישי 4.5.2017

שעות הפעילות: ימים א' - ה' 08:00-18:00, ימי ו' 09:00-13:00

מציגות:  ריקי איתן בירנבוים, איילת שוורץ, איילת לנדאו, דפנה טור, נופר משאלי, ז'קלין מגן, נעה זילברמן, מוריאל דז'לדטי, אנקה הויבן, תמי אשד ואנוק יוסבשוילי.

הכניסה ללא עלות.

 

התערוכה, שתפתח לכבוד יום האישה הבינלאומי, מציגה את תפיסת עולמן הרגשית והרוחנית של אחת עשרה אמניות מתחומים שונים: צילום, פיסול, וידיאו ארט, רקמה ועוד. האמניות המציגות נותנות בעבודותיהן פרשנות מקורית ואישית לאופן בו הן רואות וחוות את הגוף הנשי, בעקבות מסע של התבוננות עמוקה המתחילה במעטפת החיצונית של הנפש ומשם לפנימיותה החבויה תחת שכבות רבות. מסע זה הוביל לחיבור עם הגוף הנשי, הנוכח, המהותי  וחשיפה של הדרך הנשית של כל אחת מהיוצרות, אשר מספרת, ללא מילים, את סיפורה ופרשנותה למילה "אישה".


עבודה של נופר משעלי


עבודה של איילת שוורץ


התערוכה מציגה התבוננות בנשיות מזווית עדינה, רגשית ושונה. אנוק יוסבשוילי, אוצרת התערוכה, מתארת: "עתה ניתן לעורר את שהחבאנו: את העדינות, הרכות, ההכלה, האימהות, הרגישות, הזרימה, ההקשבה, המנהיגות, השיתוף והיצירתיות. אלו הן מעט מהמילים המתארות את שעולה כאן בתערוכה בטוהר ויופי"

שמה של התערוכה איקס איקס (XX) מתכתב עם התכים של רקמת הצלבים המסורתית הקשורים בקשר עמוק אל מלאכות היד המסורתיות שבתרבויות רבות מיוחסות ליצירה נשית. השם גם מתחבר אל אותה תמצית של די אן איי המאפיינת את המין הנשי ואוצרת בתוכה את  עושר משמעותיה של האישה. יוסבשוילי מוסיפה כי :" תמיד חלמתי ללמוד הנדסה גנטית ויש לי אהבה עזה למקצוע. מצאתי לנכון לשלב את שתי האהבות שלי בתערוכה אחת: טקסטיל וגנטיקה, שילוב המשתקף גם בשם התערוכה XX המציג את הגנום הנשי ומתקשר גם לרקמת האיקסים הנחשבת ליצירה נשית".

 

עבודה של אנוק יוסבשבילי


צילום של איילת לנדאו


ריקי איתן בירנבוים, מעצבת פנים וצלמת במקצועה, חלמה לקיים תערוכה המדברת על נשים באופן אלטרנטיבי לזה המוצג במדיה ושנותנת ביטוי לקול נשי עמוק ואמיתי, כן ומודע לעצמו. עם החלום הזה היא פנתה לנעמי אדר הופמן, המשנה למנכ"ל החברה העירונית לתרבות באשדוד ומנהלת מוסדות האמנות בעיר, שהתחברה לרעיון, תמכה בו ואפשרה לו להתממש.  

עבודה של ריקי איתן בירנבוים

 

פרטים נוספים כאן בעמוד האירוע בפייסבוק

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.