טיפוגרפיה בעצם היא אמנות של עיצוב וסידור הטקסט, כך שיהיה נגיש, קריא, אסתטי ומשקף מסר מסויים. הגופנים, גודל האות, גודל השוליים, האורך, הרוחב והריווח בין האותיות והשורות יוצרים בעצם מבנה טקסטואלי שמדבר עם הקורא או הצופה, ומחדד את מסר שכבר מועבר בתמונה. מילה או משפט קצר גורמים לנו הצופים לעצור לעוד רגע או שניים ולהתעכב בקריאתם. ניתן להוסיף טיפוגרפיה לאחר הצילום בעזרת תוכנות עריכה פשוטות (אכתוב על זה בנפרד), וניתן לבנות מראש קומפוזיציה שמאפשרת לטקסט להיות חלק מהתמונה. כך תעשו זאת נכון:

מסר

כדאי שתהיה התאמה בין הפריטים המצולמים, האווירה, הארט והקונספט של התמונה לבין הטקסט שמשולב בה. בחרו מילה או משפט קצר שמסכם בקצרה את המסר שאתם רוצים להעביר.

פונט

חייב להיות קריא, נוח, לא מתוחכם מדי ובטח לא עמוס. הקוראים או הצופים שלנו ממהרים מאוד בגלילה של הפיד, יש לנו מעט מאוד זמן למשוך אותם לתמונה ולתוכן שלנו, אם משהו לא מובן, הם עוברים הלאה.

 




פרופס

ניתן לשלב בסט אביזרים (פרופס) עליהם מוצג הטקסט כמו מגזין מעוצב בצבעוניות מתאימה, קטלוג מסחרי עם טקסט בשפה אחרת, גלויה שקיבלתם או אפילו אריזת קרטון חתוכה של מוצר קוסמטיקה שיש לכם בבית. כשפותחים עיניים באופן תמידי, הפרופס נמצא מסביבנו כל הזמן.

אחידות

אם אתם מפרסמים תמונות של המוצרים או העסק שלכם, כדאי לאמץ שפה גרפית אחת ולתכנן את הצילומים כך שגם אם בכל תמונה תשלבו טקסט אחר, הפונט יהיה זהה ומזוהה איתכם או עם העסק שלכם, בדיוק כמו במיתוג. אפשר לרכוש ברשת או להדפיס במדפסת ביתית פשוטה מסרים או משפטים בהתאם לערכים שלכם ושל העסק, ולשלב אותם בקלות בצילומים.

מינון

כמו בכל דבר, הכל במידה, כדאי לא להעמיס בטיפוגרפיה, רק נגיעה קטנה לפעמים מספיקה ומספרת את הסיפור כולו. הבמה כולה היא של התמונה, הטקסט הוא השחקן המשני ברוב המקרים.

ועוד משהו: גם במצלמת הסמארטפון אפשר לצלם תמונות מהממות. אם יש לכם שאלות בנושא שילוב טיפוגרפיה בצילומים, אשמח לענות, אם אתם חושבים שהטיפים האלו יכולים לעזור למישהו, אשמח שתתייגו, ואם צילמתם תמונות יפות בשילוב טיפוגרפיה מוזמנים לתייג כאן בתגובות. 


השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.