בחודש הכי חם בשנה יצאנו לטיול משפחות בפורטוגל. שתי משפחות עם שני ילדים כל אחת. הגענו דרך מדריד והחלטנו להתמקד בצפון פורטוגל. התכנון התבסס על האיזון בין טבע לעיר, וזאת בכדי שכולם יהיו מרוצים. (או במילים אחרות: אם אתם רוצים קצת טבע, תנו לי קצת עיר). חמישה ימים של יערות, מרחבים וים בשמורת הטבע הלאומית ׁGERES, וחמישה ימים אורבניים בעיר הנהדרת פורטו.

פנדה גרש panada geres

הפארק הלאומי של פורטוגל - גרש ( geres ) ממוקם בצפון מערב פורטוגל, ומכיל בתוכו מסלולי הליכה מסומנים, מפלים ולגונות מרהיבות, אתרי קמפיינג ואטרקציות תיירותיות כמו רכיבה על סוסים, טיולי ג'יפים ועוד. שכרנו חדרים בתוך יער ענק של עצי אורן, ומשם יצאנו לטיולים באיזור. אומנם אני לא ילדת טבע טיפוסית, ויערות אני אוהבת בעיקר באגדות, אך הספר שקראתי שם, "גינת בר" של מאיר שלו, הצליח לחבר אותי לכל הירוק האינסופי הזה באיזשהו אופן. אנחנו התגוררנו בפארק בתוכו ישנן ביקתות מסוגים שונים, צימרים, אפשרות לחניית קראוונים וגם אוהלים למי שאוהב הרפתקאות (לא אני). במתחם יש חנויות, מכבסה, מסעדה (מעולה!) בריכת שחיה וצוות חביב שאפשר להעזר בו לקבלת פרטים על מסלולים קרובים. פרטים נוספים על הפארק בו התגוררנו כאן

 








אז מה עשינו שם? יצאנו לטיול ג'יפים עם מדריך נחמד (יש באיזור מספר חברות המציעות טיולים שונים). הגענו למעיין נסתר, לפנינות טבע חבויות ונשמנו אוויר של יערות. שוטטנו רגלית בכפר קטן שבתוכו מצאנו שקט אינסופי, פרחים נדירים, פרפרים והרבה הרבה עצים. 












RIO CALDO ריו קאלדו

עיירת קיט נעימה הנמצאת במרחק של חצי שעה נסיעה מ CERDEIRA.  מקום קטן עם אגם גדול, מין כינרת משודרגת, מלאה מתקנים של ספורט ימי, נוף מרהיב ומים קרים ממש. החוף שקט ונעים, המחירים סבירים מאוד, ומלבד השריפה שהתחוללה לא רחוק משם, היה באמת רגוע ופסטורלי. במקום ישנן מסעדות רבות, חנויות מזכרות ואווירה תיירותית של מקומיים. 










BRAGA בראגה

בראגה היא אחת הערים העתיקות באירופה, היא נוסדה לפני כאלפיים שנה ובמשך שנים רבות היתה מקום מושב בית המלוכה הפורטוגזי. העיר קיבלה את הכינוי ״רומא של פורטוגל״, ומהווה מרכז דתי ותאולוגי של הכנסייה הרומית-קטולית.

העיר ברגה נמצאת, פחות או יותר, באמצע הדרך בין פורטו לגרש. אך נדמה שהיא רחוקה שנות אור מהערים סביבה, עיר ימי - ביניימית מלאה בקטדרלות, כיכרות יפות וניחוח של פעם. מיקס אדריכלי של ישן וחדש.  בעיר ניתן למצוא גנים מרהיבים, מסעדות מגוונות, חנויות ואווירה מיוחדת, אולי אפילו קצת קדושה. הנסיעה אליה קצת איטית בשל מגבלות מהירות וכבישים מפותלים, אך הדרך שווה התבוננות, כך שיוצא שכולם מרוצים. 

גני סנטה ברברה נמצאים במרכז העיר, לא גדולים במיוחד, אך מרהיבים ביופיים, ומשתלבים בצורה הרמונית מושלמת עם כל הבתים הצבעוניים סביבם. 

המלצה על מסעדת המבורגרים שווה: BN - BIRA DOS NAMORADOS, מסעדה מעוצבת, אווירה צעירה וקלילה, תפריט מגוון ומחירים סבירים. גם ההורים וגם הילדים נהנו ושבעו (-:. נמצאת במיקום מרכזי.  פרטים נוספים על המסעדה כאן.

 

 





















עזבנו את בראגה לכיוון פורטו, התמונות והפרטים בפוסט נוסף בקרוב .

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.