בחודש הכי חם בשנה יצאנו לטיול משפחות בפורטוגל. שתי משפחות עם שני ילדים כל אחת. הגענו דרך מדריד והחלטנו להתמקד בצפון פורטוגל. התכנון התבסס על האיזון בין טבע לעיר, וזאת בכדי שכולם יהיו מרוצים. (או במילים אחרות: אם אתם רוצים קצת טבע, תנו לי קצת עיר). חמישה ימים של יערות, מרחבים וים בשמורת הטבע הלאומית ׁGERES, וחמישה ימים אורבניים בעיר הנהדרת פורטו וסביבותיה.

PORTO פורטו

העיר השנייה בגודלה ובחשיבותה בפורטוגל (אחרי ליסבון הבירה), שוכנת על שפך נהר הדואורו. העיר עמוסה בסמטאות צרות, בתים צבעוניים, בתי קפה, מסעדות מצויינות, כנסיות בארוקיות, מגדלי פעמונים ובעיקר יקבים נהדרים בהם ניתן לטעום את יין הפורט המקומי. 











רובע ריביירה Cais de Ribeira

הרובע העתיק של פורטו, שוכן לגדות נהר הדוארורו, בנוי כמעין מבוך של סמטאות צרות, מלאות בבתי מלאכה וחנויות קטנות, בתי קפה, מסעדות וכיכרות יפות. הרובע, אשר הוכרז כולו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מהווה מקום מפגש בקרב המקומיים. רוב חזיתותיהם של בתי הסוחרים הפונים לנהר צבועות צבעים מרהיבים, האווירה נעימה וקצת מסתורית. בנוסף, על קירות הבתים ישנם ציורי ענק המוסיפים פן אמנותי למקום. בשיטוט בין סימטאות הרובע, ניתן לחזור לימי הביניים ולפגוש כמה מבנים מקסימים בעלי היסטוריה מרתקת, ששרדו הפיכות ומלחמות. בירידה מריביירה לכיוון הנהר מגיעים לגשר הברזל המפורסם ״גשר דום לואיש הראשון״ (Ponte de Dom Luís I) העצום, ואם חוצים את הנהר, מגיעים לגאיה GAIA. 

 


















Vila Nova de Gaia גאיה

מצידו השני של הגשר, העיר העתיקה גאיהֿֿ אשר הוקמה כהתיישבות קטנה של האמפריה הרומית. במאה ה-18 הפכה למקום מושבם של סוחרי יין ומרתפי פורט. פורט הוא יין המיוצר מתערובת יינות מחוזקים ומיושן בחביות עץ אלון, ומקורו ביקבים שפתחו סוחרים אנגלים, שחיפשו אחר תחליף ליין בורדו. טעמו הייחודי מגיע מהברנדי שמוסיפים לתערובת בזמן תהליך התסיסה. כיום פועלים בעיר כ 20 מרתפי יין המציעים סיורי טעימות, בעיקר בחודשים יוני עד ספטמבר. המומלצים ביותר הם: פריירה (Ferreira, כתובת: Avenida Ramos Pinto 70, cavesvinhodoporto.com), המחזיק ביינות פורט במבחר טעמים משנות ייצור שונות (היין הוותיק ביותר המוצע למכירה יוצר בשנת 1947),  וטיילורס (Taylor’s, כתובת: Rua do Choupelo 250, taylor.pt/en), מרתף יין עם מורשת עתיקה של יותר מ-300 שנה (היין הוותיק ביותר העומד למכירה הוא מבציר 1863). שעות הפעילות משתנות ולכן חשוב להתעדכן לפני ההגעה.

אנחנו הגענו, כמובן עם הילדים, ליקב TAYLOR'S. הם שיחקנו בגן המרהיב, שתו מיץ ענבים ונהנו מהחיות בגינה, ואנחנו שתינו יין, ועוד יין, ועוד יין. 










בדרכנו ליקב, פגשנו במקרה, ארנב חמוד שהשתרע להנאתו בפינת רחוב על בניין צהוב ישן. הארנב, מעשה ידיו של האמן המקומי בורדאלו, מורכב מפסולת תעשייתית בעיקר. יצירותיו של האמן פזורות ברחבי המדינה, אך לא רק. לדבריו, ״זבל של אדם אחד הוא אוצר של אדם אחר, אני יוצר, יוצר מחדש, מנסח ומפתח רעיונות עם חומר של סוף החיים ומנסה לקשור אותו לקיימות, מודעות אקולוגית וחברתית״. 

לאתר של האמן לחצן כאן









AVEIRO אווירו

העיר נמצאת במרחק נסיעה של פחות משעה ברכב מהעיר פורטו, נקראת ונציה של פורטוגל, וזאת בשל התעלה הראשית שעוברת במרכז העיר, ובה שטות גונטודלות וסירות. אמנם בל הגשרים הרומנטיים של ונציה, אך עדיין מלאה באווירה מיוחדת של עיר תעלות טיפוסית. הבתים צבעוניים, הרחובות מלאים בציורי קיר מרשימים, בתי קפה ומסעדות מלאות מקומיים ומעט תיירים, ובעיקר אווירה צבעונית ותוססת. 











חדר בריחה בפורטו Escape room

כחובבי חדרי בריחה, אנחנו והילדים, לא היה מנוס מלאתר חדר בריחה בפורטוגזית. חיפשנו אחד בו השפה לא תהווה מגבלה, ומצאנו חדר הנמצא ממש במרכז. במקום שלושה חדרים שונים, אנחנו ביקרנו בחדר הנקרא (איך לא?) PORT WINE. החדר הוא אחד הקשים בו היינו, ומתאים רק למנוסים מאוד. כל הבעיות נפתרות ללא התערבות של טקסט אלא רק בעזרת מספרים וקודים, וכך ניתן לפתור הכל ללא צורך בידיעת השפה. מנהל החדר חביב ודובר אנגלית. מומלץ! (למנוסים בלבד). נמצא במקום מרכזי בפורטו, שתי דקות הליכה מחנות הספרים המפורסמת.

Porto ExitGames.com

Prace guilherme gomes fernandes 53 1st floor

Porto Portogal

פרטים נוספים על החדר, ואפשרות להזמין מקום דרך האתר כאן.

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.