קומפוזיציה היא בעצם היחסים בין הפריטים המצולמים בינם לבין עצמם וגם למסגרת, והדרך בה הם מסודרים על גבי הסט, המרחקים, המיקומים, הזויות. כמובן שגם לרקע חלק חשוב בקומפוזיציה. אני מתייחסת לקומפוזיציות כמו למגרש כדורגל. המגרש הוא הרקע שלי בו מופיעים שחקן או שחקנים ראשיים, שחקנים משניים ואולי גם אוהדים. הקומפוזיציה היא הדרך היצירתית שלי לסדר ולמקם את כולם או את חלקם על המגרש כך כשאצלם אותם הם יצרו ויז׳ואל מעניין.



לחשוב אחרת

יש הרבה דרכים בהן ניתן להעמיד סט יצירתי ולצלם תמונה עם קומפוזיציה קריאטייבית שתגרום לקהל שלנו לעצור ולהתבונן, וגם אולי לחשוב קצת. אני חושבת שצילום יצירתי מתחיל בקומפוזיציה שיוצאת מגבולות החוקים הקיימים והידועים, אחת כזאת שמשהו בה קצת יוצא דופן או לא הגיוני. כל החוקים הקיימים באמנות החזותית (כמו חוק השלישים, וחוק המסגרת ועוד) לא כל כך רלבנטיים (מבחינתי). אז השאירו את החוקים הכתובים בצד וצרו קומפוזיציות בלי כללים נוקשים.


צבעוניות

כשאני רוצה לצלם תמונה קריאייטיבית. אני מנסה למתוח את הגבולות המתבקשים ולחשוב קצת אחרת כדי ליצור עיניין ויזואלי. נסו להקים סט מהמקום הכי פשוט: צבע! ולחשוב איך הצבעוניות יכולה לעזור ולהיות חלק מהמסר? למשל, לבנות סט רק מצבע אחד (כולל הרקע!), או פריט שיופיע בפריים בצבע אחר ממה שאנחנו רגילים לראות (פרח צבוע בלבן כולל הגבעול והעלים). גם שילובי צבעים יוצאי דופן יכולים לעשות יופי של עבודה. אם נצליח לתת פרשנות משלנו לאותם תמונות בעזרת צבע בלבד, ומשם נבנה קומפוזיציות מעניינות, התמונות שלנו יהיו יצירתיות אפילו יותר. צבעוניות היא דרך קלה וממש פשוטה להתחיל איתה, תנסו ותראו (-:



מיקום

לרוב, הפריטים המצלומים מסודרים במרכז התמונה. למה בעצם? תנו במה גם לרקע, ונסו למקם את הפריט המצולם בפינה, בתחתית הפריים או קרוב למסגרת. זה מעניין, זה שונה, וזה בעיקר אחר. קומפוזיצה אלכסונית מהפינה העליונה הימנית לפינה התחתונה השמאלית היא קומפוזיציה מנצחת. אני חייבת לצלם כזאת בקרוב.

 


מנימליזם קיצוני / עומס קיצוני

שוב, רוב הקומפוזיציות ידועות מראש, הקהל שלנו חשוף לכל כך הרבה מסרים, גם ויזואליים, והאמת, שרובם ניראים ממש ממש דומים. כשיוצרים קומפוזיציה מנימליסטית קיצונית זה שונה, זה חדש וזה מרענן. נסו לצלם פריט אחד פשוט בלי תפאורה ובלי שחקני משנה. אותו דבר לגבי קומפוזיציה עמוסה ממש, סדרו המון המון פריטים לפריים אחד גדוש ויוצא דופן.




השראה הפוכה

אצלי זה עובד ממש, לא רק בצילום. קבלו השראה מהעולם, מהדיגיטל, מהפרינט. ותעשו הפוך. טרנדים זה פסה, כולם מצלמים שמיים? צלמו את הריצפה. כולם מצלמים קינוחים? צלמו את הקפה. קל, אה?

ערבבו עולמות תוכן

הכוונה היא ליצור עיניין של תמונה לא אמיתית, שמשהו בה לא מתיישב עם חוקי ההיגיון. לא באמצעות פוטושופ כמובן, אלא בעזרת סידור הקומפוזיציה. אני, למשל, נוהגת לצלם כוסות קפה. באחת התמונות, במקום קפה הכוס היתה מלאה בסוכריות עוגה צבעוניות. זאת אחת התמונות שעוררה הכי הרבה מעורבות עם הקהל שלי. תחשבו על העולם שלכן, וצרו ממנו משהו אחר. זה עובד.

יש לכם תמונות יצירתיות שצילמתם בהן הקומפוזיציה יצירתית ושונה? צרפו לתגובות. ואם יש לכם שאלות על קומפוציזיות יצירתיות, אני כאן.

 


השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.