המלצות על רומא

בסוף חודש מרץ טסתי לרומא עם חברה לשלושה ימים. הבירה האיטלקית המעוצבת קיבלה את פנינו בחום אביבי טיפוסי הן מבחינת מזג האויר והן מבחינת האופי האיטלקי. מכיון שזהו ביקורי השלישי בעיר, הגעתי עם תובנה אחת ברורה: אפס תכנונים.

בסופו של דבר, לא ביקרנו בותיקן, הסתובבנו ללא "רשימת מקומות שחייבים לראות", ולא,  לא אכלנו פיצה. אז מה כן עשינו? שוטטנו בעיר הנהדרת הזאת, אכלנו ריזוטו מעולה ושתינו וינו ד'לה קאסה בכל ארוחה. 

IMG_1622

ההמלצות על רומא שלי:

בכמה מקומות שונים בעיר, ישנן חנויות מקסימות של סינרי שף, כובעים, מגבות ועוד. בכניסה לחנות על שולחן קטן עמוס חוטים, ניצבת מכונת תפירה ישנה, עליה תופרת ורוקמת במרץ אישה כשרונית, שמות וברכות אישיות, והכל על פי דרישת הקונה. חנות אחת נמצאת ממש ליד פונטנה די טריוי (המזרקה המפורסמת), ואחת מאחורי השוק קמפיו דה פיורי. 

IMG_1654





ברחוב המוביל למזרקה המפורסמת, ישנה חנות כלי בית של מותגים איטלקיים שווים במיוחד. קולקציות של כלי מטבח, תבניות אפייה, כוסות, וסכו"ם משובבי נפש. הכל מעוצב ומוקפד אך יחד עם זאת מעלה חיוך. 

IMG_1640

IMG_1642

IMG_1641


רובע טרסטוורה, המקביל האיטלקי לשכונת פלורנטין התל אביבית, מקסים ביום ומקסים בלילה. האיזור מלא בחנויות יפות ובתי קפה המפוזרים סביב לרחוב הלונגרטה. הרובע מאופיין בבתים עתיקים ורחובות צרים וצפופים, שיטוט איטי מלא ביופי בכל פינה. בימי א', כמו בהרבה ערים אירופאיות, בצידו השמאלי של הרובע הישן (למי שמגיע מכיוון הנהר) מתקיים שוק עתיקות אך לא רק, בשם Porta Portese (פתוח רק עד הצהריים). בשעות הערב והלילה הרובע הופך למוקד בילוי שוקק ברים, אוכל טוב וכמובן - הרבה יין!






רגע לפני שהזמנתי טיסה ומלון, בדקתי שלרשת הכה אהובה עלי "COS" יש סניף ברומא. בדקתי, מצאתי, והזמנתי. אני מאוהבת בבגדים הסופר נוחים שלהם. הגזרות בדרך כלל רחוקות מהגוף, הבדים מצויינים והמחירים סבירים מאוד. החנות ברומא גדולה מאוד, שלוש קומות מלאות שמלות שאת רובן הייתי קונה בלי למדוד. הסניף האיטלקי נמצא ב Via Borgognona, 36 ׁ(ממש קרוב למדרגות הספרדיות). השמועות מספרות שבקרוב יפתח סניף בארץ. מי יכול לאמת לי את הידיעה המרעישה הזאת?

 

 

ממש לפני הגשר לרובע טרסטוורה, ברחוב צר וקסום, נמצאת חנות מדהימה ( LELA) של בחורה בשם עמנואלה. בחנות פריטים ממקומות שונים, כולם יחד יוצרים חלל מקסים שעושה חשק לקנות הכל. כלי קרמיקה יפים, סכו"ם, מגבות, מברשות ועוד. עמנואלה, או בשם חיבה ( כשם החנות) ללה, מסבירת פנים וחייכנית, סיפרה לנו שהיא מלקטת באהבה אך ורק פריטים שהיא אוהבת באופן אישי. גם אנחנו מאוד אהבנו. החנות נמצאת בכתובת: via dei pettinary 37 ויש גם אתר: lelacasa.com




ואיך אפשר רומא בלי שוק? קמפיו דה פיורי, שוק קטן שכולם כבר מכירים, מלא פסטות בצורות שונות, גבינות מכל הסוגים, ירקות טריים טריים וכמובן, שמן כמהין, שכמה טיפות ממנו, הופכות גם פסטה יבשה למעדן איטלקי טהור. 

IMG_1792







אחרונה חביבה, המלצה נהדרת מקבוצת הפייסבוק השווה חו"ל זה כאן, על מעדנייה / מאפייה / מקדש של דליקטסים איטלקיים בשם: roscioli הנמצאת שני רחובות מאחורי שוק קמפיו דה פיורי, ניתן לזהות את המקום על פי התור הארוך שמשתרך בכניסה, ולפי כמות האנשים סביב, שלא נותרה להן טיפה סבלנות, מתגודדים ברחוב עם שקיות מלאות מאפים ומנשנשים אותם בעמידה. בקבוצה המליצו על פאי ריקוטה ואגסים, אך לדאבוני הרב, לא נותר זכר לפאי. במקומו רכשנו כמות מספקת של פאי תחליפי: ריקוטה ושוקולד. תענוג אמיתי. 

לאתר המאפייה (באיטלקית)

עד כאן, הולכת לתכנן את החופשה הבאה. אריוודרצ'י

 

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.