הנה כמה דרכים פשוטות ורעיונות לרקעים שיוסיפו צבע, טקסטורות, ומסגרת מושלמת וגם קריאייטיב לצילומים שלכם:

הרקעים בצילום הם בעצם חלק בלתי נפרד מהקומפוזיציה, לפעמים הם אף אלו שעושים את כל ההבדל. נכון שזה נשמע ממש מוזר, זה בסהכ רקע, לא? אז זהו, שלא. רקע יכול להאיר ולהוסיף לאובייקט הצילום, או באותה קלות, להסיח את הדעת ממנו ולהרוס את התמונה.

קונספט:

כמו תמיד, הכל מתחיל בקונספט הויז'ואל. חשבו רגע על המסר של המוצר (או השירות אותו אתם מצלמים), על הפריטים שיופיעו בתמונה, על הצבעוניות, הטקסטורות והקומפוציה, ונסו להתאים לערכים שמצאתם רקע דומה. תמונה חמימה וביתית צלמו על רקע קורות עץ, תמונות אוכל על רקע שיש, תמונת חורף על רקע שמיכת צמר וכך הלאה.



צמצום הסחות דעת:

צמצום הסחות דעת: חשבו תמיד על הרקע לצילום כעל קנבס לציור. ברור שתרצו שהקנבס יהיה נקי מספיק כדי שלא יגרום להסחות דעת מאובייקט הציור שלכם, או הצילום במקרה הזה. לאובייקט צילום צבעוני ודומיננטי התאימו רקע שקט (אפילו צבעוני) אך כזה שלא יגרום לרעש מיותר בעיניים. בריסטולים לבנים וצבעוניים יכולים להיות רקע נהדר, מנימליסטי או צבעוני שכמעט תמיד עובד.

עם זאת, ישנם מקרים בהם רקעים נקיים מדי יכולים לגרום לאובייקט הצילום להיראות כאילו הוא סתם הונח שם. במקרים כאלו, נסו למצוא רקע עם מעט מרקם כדי להוסיף מימד נוסף לתמונה. רקע נקי יכול להיות גם סדין לבן עם מעט קמטים, שטיח צמר או משטחים שיש בהם טקסטורה מעניינת. הדבר מוסיף לא רק עומק, אלא גם אופי לצילום.



רקעים דומיננטים

כדאי לצלם על רקעים מהסוג הזה אובייקטים קטנים יחסית, או אובייקטים מנימליסטים, וזאת כדי לא להעמיס על התמונה. אם מצאתם ריצפה צבעונית בדוגמא גיאומטרית מנצחת, צלמו עליה פריט אחד בלבד, נעליים או פרח. לס איז מור.




רקעים בסביבה

הכי פשוט לפקוח עיניים ולחפש סביבנו את הרקעים המתאימים על קירות (קיר טיח מתקלף, קיר לבנים, קירות צבעוניים) שבילים (חלוקי נחל, אבנים משולבות, כורכר ואפילו אספלט אפור) פרקטים, ריצוף טרצו ועוד, אין לזה סוף.



רקעים DIY

אני הכי אוהבת ליצור רקעים שמתאימים לי בדיוק לקונספט של צילומים. נסו לחשוב שוב על המסר וליצור מחומרים פשוטים רקע. לצילומי בית ספר לכתיבה הדבקתי דפים של ספר ולצילומים אחרים צבעתי דיקטים שקיבלתי מחבר בצבעים שהתאימו למותג.





אי אפשר לכתוב פוסט על רקעים מבלי להזכיר את הרקעים של יעל יניב. ליעל יש עשרות דגמים של רקעי מגנט שניתן להניח על לוח פח, גם כרקע שוכב לצילומי flat lay וגם לרקע עומד לצילומי עומק. הרקע העומד לא נופל ולא מתקפל תודות ללוח הפח שעליו הוא מונח. באתר של יעל רקעים במגוון סגנונות, אני מאוד אוהבת את הרקעים החלקים, את השיש, ואת קורות העץ.


השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.