כל ההמלצות הובילו אותנו בבוקר גשום לשוק הדגים הסיטונאי של טוקיו (TSUKIJI FISH MARKET). אומנם לא הגענו בשעה שלוש לפנות בוקר לצפות במסחר הגדול בעולם של דגי הטונה כמתבקש, אך גם תשע בבוקר זה זמן טוב לסשימי. 

השוק הסיטונאי העירוני המרכזי של טוקיו הוא שוק הדגים ופירות הים הסיטונאי הגדול בעולם ואחד מהשווקים הגדולים בעולם מכל סוג שהוא. בחלקו החיצוני של השוק ישנם חנויות רבות לממכר מוצרי מזון וציוד מטבח, מכולות ומסעדות סושי. עשרים וחמישה אחוזים מתצרוכת הטונה העולמית עוברת כאן בכל יום. מלבד הטונה, יש אינספור סוגי דגים ויצורי ים בלתי מזוהים אחרים. השוק הומה אדם, בעיקר תיירים הכמהיים לנתח טונה טרי במיוחד. ישנה אווירת שוק תוססת והרחובות נקיים ומזמינים. בין שלל הסחורות הצלחתי למצוא חפיסת בוטנים מצופים במיסו (טעים!) וחטיף אורז תפוח בצבעים שונים (יפה).

 

 







תור ארוך משתרע מדוכן פינתי ברחוב הראשי של השוק. מסתבר שכאן מוכרים אומלט בצורת קרטיב על מקל, עם תוספות שונות ובעיקר משונות. אני העדפתי סושי. חביתות אפשר לאכול בבית .

משם, בתפנית של 180 מעלות, הגענו למתחם עיצוב, קניות ואוכל בשכונת רפונגי. הקומפלקס "טוקיו מיד טאון" (Tokyo MidTown) מאגד בתוכו שישה ביניינים המאכלסים חנויות, מסעדות, מוזיאון לאמנות, מלון ומתחמי עיצוב. 

שני מקומות בקומפלקס תפסו את עיניי וליבי.

Dean and Deluca,  חנות/מעדנייה מתוקה, מעוצבת להפליא, מלאה באריזות שובות לב של ממתקים, עוגיות, עוגות ועוד מתוקים. הכל נעשה בעבודת יד במקום תוך תשומת לב יתרה לפרטים הקטנים ביותר. והעוגות במקרר - מופלאות!

בדיוק ממול, נמצא בית קפה מסעדה קטנה, המגישה מגוון מנות אוכל מצומצם ביותר אך טעים (לחמניית באן עם אומלט גבינות נהדר), אך הקינוחים הם גולת הכותרת של המקום. במקרר מבריק כמו במסדר צבאי, מונחים להם עוגות אישיות על מקל ארטיק. הבצק הפריך כמו עריסת תינוק, מלא בתוכו בקרם פטיסייר שכמותו לא טעמתי מעולם, ועליו מסודרים למופת פירות מובחרים ולא מתוקים מדי. הבחירה היתה קשה מאוד, בסוף התפשרנו על שניים. 

 












על עוד חוויות מיפן ניתן לקרוא כאן

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.